ערוך תוכן

השרותים שלנו

טפסי הערכת עלות

אוטוריטה לאבס בע"מ,
שד' טום לנטוס 60, נתניה כניסה B
office@authority-labs.co.il
טלפון   09-8333292
פקס 153-9-8333292

בדיקות אינטגרציה - על פי הוראות מכ"ר 536

בדיקות אינטגרציה – על פי הוראות מכ"ר  536 היא הליך שמלווה על ידי יועץ בטיחות או מהנדס ונועדה ליישר קו ולוודא שכל מרכיבי הבטיחות במערכת ובמבנה מסונכרנים יחד בכפוף למשטר הפעלות מסודר, בבדיקה זו מוודאים את תקינות ותפקוד כלל החלקים במערכת. בסוף בדיקת האינטגרציה מנפקים דו”ח תקינות המשקף את מצב המערכת.

על פי הוראת נציב 536 – משטר הפעלות מערכת בטיחות אש – אינטגרציה, במבנים בהם מותקנים מערכות בטיחות אש מתקדמות כגון: גילוי אש, כיבוי אוטומטי, יש לקבוע משטר הפעלות למערכות האנרגיה נוספות: שחרור עשן, מערכת על לחץ, מערכת החשמל, מגנטים לדלתות אש וכדומה קיימת חשיבות רבה לסדר פעולות נכון של מערכות אלו בעת שריפה.

מערכות בטיחות אש הינן חיוניות בזמן חרום על מנת לייצר נתיב מילוט מוגן, לאפשר לכבאים להגיע למקור השריפה ולמזער נזקים. תכיפות בדיקת אינטגרציה משתנה בין סוגי המבנים השונים כאשר בדיקת המערכות תתקיים אחת לשנה ובדיקת אינטגרציה חיצונית נדרשת לרוב אחת לשנה או שנתיים. חשוב לקבל אישור בכתב חתום ע"י מהנדס מורשה שלוקח אחריות על תכיפות הבדיקות.

מטרת בדיקת האינטגרציה היא לוודא ולהסדיר כי משטר ההפעלות שהוכן לטובת המבנה אכן מיושם במלואו ושמערכות אלו אכן יפעלו לפי סדר פעולות נכון בזמן שריפה וכפי הנדרש בחוק. פעולה תקינה של מערכות אלו מהווה אבן יסוד במערך ההגנה נגד אש ועשן.

בדיקת מערכות כבוי במנדפים

מערכות הכיבוי במנדפים הינן מערכות אידיאליות להתקנה במסעדות, מטבחים, בתעלות נידוף שומנים ובמסננים.

מערכות הכיבוי מאושרות UL-300 מופעלות באופן אוטומטי ומעניקות מענה בטוח בעת אירועי אש באזור המנדף או הארובות.
מעבדת אוטוריטה לאבס מאוישת ע"י בודקים מקצועיים ומנוסים ביותר בארץ לבדיקת תכנון והתקנת המערכות, בהתאם לדרישות תקן NFPA-96  ות"י 5356 חלק-2.

מערכות כיבוי אש באמצעות אבקה יבשה

מערכות הכיבוי באמצעות האבקה היבשה הינן אידיאליות לתכנון והתקנה באזורים בהן מאוחסנים נוזלים דליקים וחומרים בעירים שלא ניתן לכבותם באמצעות מים, בהתאם לדרישות ת"י 5356 חלק 1 (NFPA -17A) .
היתרון בתכנון והתקנת מערכות כיבוי באבקה הינו ויתור הצורך באספקת מים.  

מערכות כיבוי בערפל במים WATER MIST

המערכת מופעלת ע"י טיפות מים קטנות אשר בשל גולדן הקטן (מיקרוניות) המערכת סופחת את החום אליה ומתנדפת כגז, דבר הגורם לקירור מהיר של אזור הבעירה וע"י כך נגרמת הורדת צלע אחת במשולש האש.

התקנת מערכות כיבוי אש במבנה, אינה מספיקה כדי להבטיח התמודדות עם שריפות, יש גם לוודא את תקינותן, אחת לתקופה והחוק מחייב זאת. בדיקת אינטגרציה בוחנת את התיאום בין מערכות הבטיחות השונות, כדי לוודא שיפעלו נכון וביעילות בשעת חירום.

מערכות אוטומטיות בתחום הבטיחות כמו מערכות נגד שריפות, חייבות להיות בתקינות מלאה בכל רגע נתון. לשם כך יש לבדוק אותן אחת לתקופה ולוודא שהן תקינות ושיפעלו כשורה בזמן אמת. בדיקת אינטגרציה תקופתית על ידי גורם מוסמך, היא חובה וכשמדובר במערכות כיבוי אש, זוהי דרישה של החוק.

בתום הבדיקה, מונפק דו"ח המפרט את מצב המערכת וממליץ על תיקונים בעת הצורך. הימנעות מביצוע בדיקות אינטגרציה, היא הפרה של הוראת נציב 536 .

על פי הוראת נציב 536, בדיקת אינטגרציה נדרשת עבור מערכות שונות שהמשותף להן הוא התמודדות עם שריפה ומזעור נזקים, כמו מערכות לגילוי וכיבוי אש, לבקרה ולשליטה בעשן, דלתות וחלונות חסיני אש, מערכות כריזה לפינוי קהל מהמבנה, גנרטורים לגיבוי במקרים של ניתוקי חשמל בזמן שריפה ועוד.

מהי בדיקת אינטגרציה?

כאשר פורצת דליקה, אמורות כל מערכות הבטיחות, החל מגלאי העשן, דרך מערכת פינוי העשן ועד למתזי המים, לפעול במקביל ובתיאום. גלאי העשן מתריע, המפוח מפנה  את העשן החוצה והמתזים מכבים את האש .

בדיקת האינטגרציה חיונית להבטחת הפעולה התקינה והמתואמת של כל מערכות הבטיחות הללו ואחרות, בשעת חירום והתאמתן לתקנים ולהנחיות של רשות הכבאות וההצלה. יש לבדוק במסגרתה, בין השאר, את סדר הפעולות של המערכות השונות ואת זמני התגובה ביניהן. פעולה לא מתואמת של המערכות השונות, עלולה לגרום בעת שריפה, לתקלות קריטיות.

כיצד מתבצעת בדיקות אינטגרציה?

בדיקות אינטגרציה, צריכה לכלול סקירה על ידי יועץ בטיחות אש, של כל המערכות להגנה מאש במבנה והכנת משטר הפעלות של המערכות, בהתאם לתקנות רשות הכבאות וההצלה לפי הוראות נציב 536 ו- NFPA-4  בהמשך מתבצעות בדיקות אינטגרציה בין כל המערכות.

הוראות ניצב 536  קובע שבדיקת אינטגרציה תכלול את מיפוי מערכות הבטיחות, תכנון טבלת סדר הפעולות, הפעלת כל מערכת לבדיקת תגובת המערכות האחרות, תיקון תקלות והפקת דו"ח, המאשר את ביצוע הבדיקה בהצלחה.

הבדיקה יכולה להיות מורכבת ולהתבצע כמה פעמים ובדרכים שונות, כדי לא לפספס שום תקלה. היא מבוססת על כמה שלבים, שלכל אחד מהם השפעה רבה על התוצאות ולכן חשוב לבצע את כולם ובסדר הנכון.

ביצוע של בדיקות אינטגרציה תוודא שהמערכות במבנה עובדות בתיאום אחד עם השניה

למה חשוב לבחור באנשי מקצוע מנוסים, לביצוע בדיקות אינטגרציה?

בדיקת אינטגרציה היא כאמור בדיקה משמעותית מאוד, שצריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע בתחום  וכדי להבטיח בדיקה מדויקת ואמינה, יש לפנות לחברה בעלת מוניטין וניסיון בתחום. ביצוע הבדיקה על ידי אנשי מקצוע מומחים, בעלי ניסיון והיכרות עם בתקנות רשות הכבאות וההצלה, הוא מפתח חשוב להצלחת הבדיקה.   

מיותר לציין, שהחשיבות הרבה בבחירת אנשי המקצוע הנכונים וביצוע הבדיקה בקפדנות, אינה נובעת רק מההכרח לעמוד בתכתיבי החוק ובתקנות רשות הכבאות וההצלה.

הבטחת הכשירות של מערכות ההגנה משריפה, בין אם זה בבית, בבית העסק, במחסן, במבנה ציבור או בבית ספר, היא קריטית גם מטעמי בטיחות. בדיקה מהימנה, תבטיח שמערכות הבטיחות במבנה יפעלו כפי שצריך ברגע האמת, ימנעו את התפשטות האש עד לבוא כוחות הכיבוי ויחסכו נזקים לרכוש, או פגיעות בנפש, חלילה.

 

לבדיקות אינטגרציה בחברת אוטוריטה לאבס – המעבדה המובילה בישראל בתחום, המאושרת ומוסמכת על ידי הממונה על התקינה, הרשות להסמכת מעבדות ומוכרת על ידי רשות הכבאות וההצלה. צרו קשר עוד היום 09-8333292 או לחצו כאן להשארת פרטי התקשרות ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. אל תקלו ראש בסוגיית הבטיחות – כי בטיחות היא מעל הכל! 

דילוג לתוכן