ערוך תוכן

השרותים שלנו

טפסי הערכת עלות

אוטוריטה לאבס בע"מ,
שד' טום לנטוס 60, נתניה כניסה B
office@authority-labs.co.il
טלפון   09-8333292
פקס 153-9-8333292

בדיקת אופיין רשת מים

בדיקת אופיין רשת מים עירונית בהתאם לדרישות ת"י 1596 ו-NFPA-13 , ובהתאם להוראות נציב 529

מטרת הבדיקה הינה לאפיין את קווי אספקת המים (ספיקות ולחצים) טרם תכנון מערכות המתזים וההידרנטים.

לצורך תכנון והתבססות מרשת המים העירונית עבור מערכת המתזים וההידרנטים בדיקת איפיון רשת המים הינה בדיקה חשובה טרם תכנון המערכת וקבלת ערכי ספיקות ולחצים.

לפני בדיקת איפיון רשת המים יש לוודא את מיקום הבדיקה ומומלץ לקבל הנחיות ברורות מהמתכנן / יועץ הכיבוי.

בחברת אוטוריטה לאבס בודקים בעלי ניסיון רב שנים בתחום בדיקת המים יחד עם נציג משרדי התכנון ושרותי הכבאות הארצית.

תקינות מערכת המים הציבורית קריטית ביותר לפעולתם של מערכות כיבוי האש הנמצאות בבתים, בניינים, מפעלים, בתי עסק וחברות.

הרשות הארצית לכיבוי והצלה דורשת לבצע בדיקת אפיון רשת מים אחת ל – 5 שנים עבור מערכת כיבוי האש. בנוסף, יש לבצע בדיקת לחץ מים וספיקת מים מקיפה על מנת לספק את הצרכים והדרישות של מערכת ההידרנטים ומערכת ספרינקלרים המותקנים במבנה המדובר.
בדיקה זו ניתן לבצע רק על ידי מעבדה מוסמכת.

מהי בדיקת אופיין רשת מים ולמה היא כל כך חשובה?

תקינות מערכת המים העירונית קריטית לפעולתן של מערכות כיבוי אש, אך מדובר במערכת מסועפת ועמוסה, שלא ניתן לדעת בוודאות האם תספק את כמות המים הדרושה לכיבוי אש. כאן נכנסת לתמונה בדיקת אופיין רשת מים, המחויבת על פי רשות הכבאות וההצלה ונועדה להבטיח את אמינות מקור המים.

מערכות לכיבוי אש,הכוללות מתזי מים ומותקנות בבתים פרטיים, בנייני מגורים, בתי עסק, מפעלים או מוסדות ציבור, זקוקות, מטבע הדברים לאספקת מים סדירה ובלחץ גבוה  כדי להשתלט על התלקחות של שריפה, אם וכאשר תקרה.

המים יכולים להגיע למערכת הכיבוי ממקור פרטי או מהרשות המקומית, אך בכל מקרה יש לערוך, גם כחלק מהתחזוקה השוטפת של המערכת, בדיקה תקופתית בשם "בדיקת אופיין רשת מים".

מה כוללת בדיקת אופיין רשת מים?

בדיקת אופיין רשת המים נערכת בשעות צריכת השיא של המים. היא נועדה לאפיין קו מים, באמצעות מדידת ערכי ספיקת המים והלחץ לאורכו, מבוצעת באמצעות ערכה ייעודית, למדידת לחצים וספיקות.

בשלב של בניית המבנה, בדיקת רשת המים נערכת על מנת להחליט האם ניתן לחבר את מערכת הכיבוי, שכוללת (ספרינקלרים) וברזי כיבוי (הידרנטים), לקו המים הקיים, או שיש להקים מקור מים חלופי ( יקר מאוד)

הבדיקה נועדה לקבוע את יכולת רשת המים העירונית לספק את הספיקות והלחצים הקיימים במערכות המים העירונית.

שלבי הבדיקה

בשלב הראשון של הבדיקה, מחברים את שעון הלחץ מהערכה  לברז הכיבוי של רשת המים העירונית, לפני שמתחילים להזרים מים, בודקים את הלחץ הסטאטי במערכת, אשר נמדד ביחידות של PSI או ביחידות בר.

בשלב הבא מחברים את ערכת בדיקת הספיקה על גבי ברז שריפה נוסף המרוחק כ- 50 מ' מהברז שריפה עליו מדדנו לחץ סטטי , באמצעות מכשיר פיטו פותחים את המים עד למקסימום ומודדים את הלחץ על מכשיר הפיטו , באותו זמן בודקים את הלחץ הדינמי בברז השריפה עליו מותקן שעון הלחץ שבעזרתו מדדנו לפני כן את הלחץ הסטטי.

את הלחץ שקיבלנו במכשיר הלחץ על הפיטו ממירים באמצעות טבלאות יעודיות לספיקה ביחידות G.P.M או ליטר לדקה .

באותו זמן בודקים את הלחץ הדינמי בברז השריפה עליו

מי מבצע את הבדיקה?

בדיקת אופיין רשת מים היא בדיקה מורכבת, המחייבת ביצוע מוקפד ומקצועי. הנחיות הרשות הארצית לכיבוי והצלה, קובעות שיש להסתייע לשם כך, בחברה מוסמכת העוסקת בתחום ומחזיקה באישור של הרשות להסמכת מעבדות.

כדי להגיע לתוצאות אמת בבדיקה, כאלה שיבטיחו מערכת מים וכיבוי אש אמינה ותקינה, חשוב לבחור באנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון ובחברה מקצועית, היודעת לבצע את הבדיקות בצורה המקצועית ביותר.

לפרטים נוספים אודות הבדיקה צרו קשר עם המקצוענים של אוטוריטה לאבס – החברה המובילה בישראל בתחום, 09-8333292 ונציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם בהקדם האפשרי. בהצלחה!

דילוג לתוכן